* Studio Enigma. The Classic 80's Italo Disco/Euro Disco/Synth Pop Web Radio *

29 Μαρτίου 2013

VSN 47 Concept: Αναδρομή στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης

Δεν πρόκειται για το δίκυκλο της διπλανής πόρτας, δεν ανήκει στην γκάμα κάποιου φιλόδοξου κατασκευαστή και φυσικά οι ελπίδες παραγωγής του είναι ελάχιστες.

Παρόλα αυτά το VSN 47 Concept κέρδισε την προσοχή μας, προσαρμόζοντας τις σχεδιαστικές συνήθειες μίας πολυτελούς γαλλικής μπερλίνας στα μεγέθη και τις προδιαγραφές μίας μοτοσικλέτας.

Για την ακρίβεια, πηγή έμπνευσης για το δημιουργό της, Mikhail Smolyanov, αποτέλεσε η εκθαμβωτική Avions Voisin Aerodyne.

Με αφετηρία τις πλούσιες καμπύλες του προπολεμικού τετράτροχου, ο Ρώσος σχεδιαστής δεν άργησε να δημιουργήσει ένα ακόμη εκκεντρικό δίκυκλο, το οποίο διακρίνεται για τη ρετρό αισθητική του.

Η απόσταση ανάμεσα στους δύο τροχούς, τα χαρακτηριστικά φτερά, το σχεδόν... αιωρούμενο μονόσελο και το προσαρμοσμένο, στις διαστάσεις του κινητήρα, δοχείο καυσίμου μας ταξιδεύουν σε μία άλλη εποχή.

Σε ό,τι αφορά την ταυτότητα-προέλευση του κινητήρα, η περιεχόμενη γωνία που σχηματίζεται ανάμεσα στους δύο κυλίνδρους του, παραπέμπει στην εξίσου ιστορική Moto Guzzi.

Επιστρέφοντας στο αυτοκίνητο που αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης του Ρώσου σχεδιαστή, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Avions Voisin Aerodyne αποτελεί ένα από τα ελάχιστα τετράτροχα δημιουργήματα του Γάλλου αεροδυναμιστή Gabriel Voisin.

Η εταιρεία που ίδρυσε το 1905 ξεκίνησε την κατασκευή πολυτελών τετράτροχων το 1917. Μεταξύ αυτών και το Laboratoire Grand Prix ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που βασίστηκαν σε αυτοφερόμενο πλαίσιο.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, η αδυναμία της Avion Voisin να διατηρήσει στο δυναμικό της όλους τους σχεδιαστές της οδήγησε έναν από αυτούς αρχικώς στη Renault και στη συνέχεια στη Citroen. 
Ο λόγος για τον André Lefèbvre, ο οποίος συμμετείχε στην εξέλιξη και το σχεδιασμό τριών θρύλων της αυτοκίνησης: της Traction Avant, του 2CV και της DS.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου